CBR1000RR-R Fireblade SP 30th Anniversary 2022

Cena od: 649 900 Kč

Dostupnost na dotaz

CBR1000RR-R Fireblade SP 30th Anniversary

Na oslavu původního průlomového modelu Fireblade z roku 1992, bude v roce 2022 nabídka rozšířena o limitovanou edici v barevném provedení „Trikolóra“, které navrhl pan Hiroaki Tsukui, který stál u zrodu původního barevného návrhu v roce 1992. Všechny detaily jsou na první pohled rozpoznatelné a žádný nechybí. Celek je dotvořen ultramoderním uspořádáním pocházejícím z roku 2020 kombinovaným s prvky připomínajícími „tahy štětcem“, jež zřetelně odkazují na významného předchůdce. Celek dotváří modré čalounění zadního sedla.

Limitovaný model se odlišuje i v dalších detailech. Po zapnutí zapalování se na displeji zobrazí animace „ohnivého prstence“. Na hlavě vidlice každého stroje je laserem vyryto unikátní sériové číslo. Loga 30th Anniversary na víčku palivové nádrže, na inteligentním klíči a laserem vyryté logo na tlumiči výfuku od firmy Akrapovič vytvářejí nenápadný otisk výjimečnosti, díky němuž bude mít CBR1000RR-R Fireblade SP 30th Anniversary v historii značky Honda své vlastní místo.

NÁŠ VĚČNÝ PLAMEN
Plamen, který hoří nejjasněji, je odvaha k výzvám, a z této vášně jsme v roce 1992 vytvořili něco zcela mimořádného. Něco, co nejenže vytvořilo novou kategorii sportovních motocyklů, ale také navždy změnilo sportovní motocykly samotné. I nyní, v roce 30. výročí od svého vzniku, vyvolává samotný název „Fireblade“ velké nadšení.

Novinkou pro rok 2022, která zajišťuje hladší proudění vzduchu při otevření škrticí klapky, je úprava „špinavé“ strany vzduchového filtru, která zlepšuje odstraňování nečistot z nasávaného vzduchu a zesiluje jeho víření. Na „čisté“ straně filtrovaný vzduch prochází šikmo seříznutými sacími kanály, přičemž kanály č. 2 a 3 byly zkráceny o 15 mm.
Zároveň s tím byl odpovídajícím způsobem zmenšen vnitřní průměr sacích otvorů v hlavě válců, čímž došlo ke zvýšení rychlosti proudění vzduchu, ke zlepšení účinnosti plnění a tudíž i k nárůstu výkonu ve středních otáčkách.
Další změnou, jejímž cílem rovněž bylo zlepšení akcelerace na všechny rychlostní stupně ve středních otáčkách (při zachování výkonu ve vysokých otáčkách) bylo zvětšení zadního ozubeného kola ze 40 na 43 zubů

Zároveň s tím došlo k úpravám systému nastavitelné kontroly HSTC, který disponuje 9 úrovněmi nastavení a lze jej zcela vypnout.
Pro rok 2020 získal systém HSTC u modelu CBR1000RR-R Fireblade možnost regulace prokluzu (která sleduje míru, do jaké se rychlost prokluzu kol mění v závislosti na poměru otáček předního/zadního kola), která hladce reguluje rychlý prokluz zadního kola. Pro modelový rok 2022 se prodleva mezi časováním zásahu a rychlostí prokluzu ještě více zkrátila. Výsledkem je mnohem hladší a intuitivnější kontrola adheze díky softwaru, který byl vyvinut na základě rozsáhlé zpětné vazby od špičkových jezdců z celého světa včetně členů týmu HRC.

CBR1000RR-R Fireblade SP 30th Anniversary

Na oslavu původního průlomového modelu Fireblade z roku 1992, bude v roce 2022 nabídka rozšířena o limitovanou edici v barevném provedení „Trikolóra“, které navrhl pan Hiroaki Tsukui, který stál u zrodu původního barevného návrhu v roce 1992. Všechny detaily jsou na první pohled rozpoznatelné a žádný nechybí. Celek je dotvořen ultramoderním uspořádáním pocházejícím z roku 2020 kombinovaným s prvky připomínajícími „tahy štětcem“, jež zřetelně odkazují na významného předchůdce. Celek dotváří modré čalounění zadního sedla.

Limitovaný model se odlišuje i v dalších detailech. Po zapnutí zapalování se na displeji zobrazí animace „ohnivého prstence“. Na hlavě vidlice každého stroje je laserem vyryto unikátní sériové číslo. Loga 30th Anniversary na víčku palivové nádrže, na inteligentním klíči a laserem vyryté logo na tlumiči výfuku od firmy Akrapovič vytvářejí nenápadný otisk výjimečnosti, díky němuž bude mít CBR1000RR-R Fireblade SP 30th Anniversary v historii značky Honda své vlastní místo.

NÁŠ VĚČNÝ PLAMEN
Plamen, který hoří nejjasněji, je odvaha k výzvám, a z této vášně jsme v roce 1992 vytvořili něco zcela mimořádného. Něco, co nejenže vytvořilo novou kategorii sportovních motocyklů, ale také navždy změnilo sportovní motocykly samotné. I nyní, v roce 30. výročí od svého vzniku, vyvolává samotný název „Fireblade“ velké nadšení.

Novinkou pro rok 2022, která zajišťuje hladší proudění vzduchu při otevření škrticí klapky, je úprava „špinavé“ strany vzduchového filtru, která zlepšuje odstraňování nečistot z nasávaného vzduchu a zesiluje jeho víření. Na „čisté“ straně filtrovaný vzduch prochází šikmo seříznutými sacími kanály, přičemž kanály č. 2 a 3 byly zkráceny o 15 mm.
Zároveň s tím byl odpovídajícím způsobem zmenšen vnitřní průměr sacích otvorů v hlavě válců, čímž došlo ke zvýšení rychlosti proudění vzduchu, ke zlepšení účinnosti plnění a tudíž i k nárůstu výkonu ve středních otáčkách.
Další změnou, jejímž cílem rovněž bylo zlepšení akcelerace na všechny rychlostní stupně ve středních otáčkách (při zachování výkonu ve vysokých otáčkách) bylo zvětšení zadního ozubeného kola ze 40 na 43 zubů

Zároveň s tím došlo k úpravám systému nastavitelné kontroly HSTC, který disponuje 9 úrovněmi nastavení a lze jej zcela vypnout.
Pro rok 2020 získal systém HSTC u modelu CBR1000RR-R Fireblade možnost regulace prokluzu (která sleduje míru, do jaké se rychlost prokluzu kol mění v závislosti na poměru otáček předního/zadního kola), která hladce reguluje rychlý prokluz zadního kola. Pro modelový rok 2022 se prodleva mezi časováním zásahu a rychlostí prokluzu ještě více zkrátila. Výsledkem je mnohem hladší a intuitivnější kontrola adheze díky softwaru, který byl vyvinut na základě rozsáhlé zpětné vazby od špičkových jezdců z celého světa včetně členů týmu HRC.

Specifikace

Motor
Vrtání × zdvih (mm) 81mm x 48,5mm
Karburace PGM-FI
Kompresní poměr 13:1
Emise C02 (g/km) 148
Zdvihový objem motoru (cm3) 999,9 cm3
Motor Kapalinou chlazený čtyřtaktní řadový čtyřválec DOHC
Systém zapalování Elektronické zapalování, digitální tranzistor
Max. výkon 160kW při 14 500 ot./min.
Max. točivý moment 113Nm při 12 500 ot./min.
Kapacita oleje (litry) 4L
Startér Elektrický
Vrtání škrticí klapky 52mm
Kola
Přední brzdy 330mm kotouč s radiálním čtyřpístkovým třmenem Brembo
Zadní brzdy 220mm kotouč s dvoupístkovým třmenem Brembo
Přední zavěšení Teleskopická vidlice Ohlins NPX S-EC s průměrem vnitřní trubky 43 mm
Zadní zavěšení Ohlins TTX36 S-EC Pro-Link
Přední pneumatiky PIRE:DIABLO SUPERCORSA SP (V3) BS:RS11
Velikost přední pneumatiky 120/70-ZR17
Velikost zadní pneumatiky 200/55-ZR17
Zadní pneumatiky PIRE:DIABLO SUPERCORSA SP (V3) BS:RS11
Přední kola 17" 3,5
Zadní kola 17" 6,0
ABS System dvoukanálové ABS s IMU
Rozměry a hmotnost
Kapacita akumulátoru (V – Ah) 12V-2Ah Li-ion
Úhel sklonu 24°
Rozměry (D × Š × V) (mm) 2 100mm x 745mm x 1 140mm
Typ rámu Hliníkový dvojitý nosník
Objem palivové nádrže (litry) 16,1 litru
Spotřeba paliva 6,6 l/100 km
Světlá výška (mm) 115mm
Světlomety LED
Pohotovostní hmotnost (kg) 201kg
Výška sedla (mm) 830mm
Závlek (mm) 102mm
Rozvor (mm) 1455mm
Převodovka
Spojka Vícelamelová hydraulická v olejové lázni
Ovládání spojky Lanko
Stálý převod Řetěz
Převodovka 6 rychlostí
Typ převodovky Manuální převodovka
Přístroje a elektronika
12V Zásuvka Volitelné příslušenství (USB)
Přístroje Barevný TFT dislej
Zadné světlo LED
USB zásuvka Volitelné příslušenství
Bezpečnost Smart Key

Barevné varianty:

Pearl Glare White Dostupnost na dotaz

Dotaz k motocyklu